dinsdag 12 juli 2011

Zonsopgang in Oppedette

Vandaag hebben we geen plannen. Dus ik heb om half 6 (!) de wekker gezet om vlindertjes te fotograferen tijdens zonsopgang. Ik had gezien dat de zon in Oppedette om 6.04 zou opkomen, dus dan zou ik even de tijd hebben om vlinders te zoeken. Die zitten dan nog mooi stil - immers ze zijn nog niet opgewarmd - dus kan ik ze met statief fotograferen.

Het was even zoeken, meer omdat ik toch nog te gehaast was. Toen ik er eenmaal 1 gevonden had en rustiger om me heen keek, zag ik heel veel blauwtjes zitten. Toen was het dus wachten op de eerste zonnestralen..... Mmm die kwamen dus pas rond half 8. De zon moest eerst over de berg en de bomen komen. Ik had dus best wat langer kunnen blijven liggen. Nadeel was ook dat het zonlicht gelijk al wat hard licht was.








Uiteindelijk heb ik wel mooie foto's kunnen maken, daarna even wat water gedronken. Matty gesproken, die, zoals iedere dag, vers stokbrood aan onze deur kwam hangen. En toen wilde ik dus even een duik(je) in het zwembad maken om af te koelen. Bij het openen van de deur van het binnenplaatsje echter pakte ik waarschijnlijk een plekje waar een wesp zat en werd ik gestoken. Pijnlijk dus. En ik ben al zo bang van wespen....
Toevallig had ik vanmorgen een aantal wespen gefotografeerd, die zaten op te warmen op het nest, wat ze aan het maken zijn:

Nou ja, gelukkig hebben we de foto's nog haha.

Verder vandaag weer enorm geluierd. Aan 't zwembad gelegen, een kleine siƫsta gehouden en zonet lekker gaan eten bij een restaurantje in Simiane, een dorpje tegenover Oppedette. Nu nog even lezen op "ons" binnenplaatsje en dit blog maken dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten