woensdag 13 juli 2011

Slecht weer in Oppedette

Helaas is de weersverwachting voor vandaag niet zo best. Er wordt onweer en regen opgegeven :(. We hebben een beetje uitgeslapen, lekker ontbeten met gekookte eitjes in ons binnenhofje en op pad gegaan toen het droog werd We wilden naar okerrotsen van Rustrel De TomTom stuurde ons langs de toeristische route. Erg leuke onverharde bergsweggetjes. Echter onderweg zagen we inktzwarte wolken aankomen en ja hoor, even later werden we overvallen door onweer en bliksem en uiteindelijk ook een fikse bui met grote hagelstenen. Best even eng!

De okerrotsen zijn we maar voorbij gereden, das niets aan in de stromende regen. In het stadje Apt hebben we tussen de buien door een bakkie koffie gedronken en wat boodschappen gedaan. Onderweg werd het gelukkig weer droog en zijn we gestopt bij een uitkijkpunt om te genieten van de canyon d'Oppedette.




Ook van het stadje Oppedette zelf heb ik foto's gemaakt.
Uiteindelijk ben ik bij de boerderij nog even het bloemenveldje ingelopen met de camera. Ik wilde heel graag de Luzernevlinder fotograferen. Maar das erg moeilijk. De vlinder zit nauwelijks stil. Het is wel gelukt, niet helemaal scherp, maar je ziet wel hoe mooi tie is!

En een bleekblauwtje
En nog wat mooie exemplaren

In de avond heb ik geprobeerd de zonsondergang vanaf het zwembad vast te leggen. Het werd helaas erg koud, dus morgen opnieuw proberen
Morgen gaan we al vroeg op pad om de Gorges du Verdon te bekijken. Schijnt erg mooi te zijn, dus ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten