vrijdag 8 juli 2011

De heenreis

Eindelijk is het zover. Het werk is klaar, koffers ingepakt en we kunnen op weg naar Frankrijk. We zijn redelijk op tijd gaan rijden (9 uur).

Helaas kwam ik erachter dat ik de schouderband van de camera in Zeeland had laten liggen. Dat was een dikke tegenvaller, omdat bij het wandelen de camera uiteindelijk best zwaar is, en dat dat met de schouderband beter te doen is.

Na wat zoeken op internet kwam ik terecht bij FotoRubens in Belgiƫ, net voorbij Antwerpen. Daar heb ik in het verleden wel eens online besteld en deze winkel had de rapidstrap in voorraad. Omdat we daar bijna langs kwamen, zijn we daar even naar binnen gegaan en kon ik een nieuwe schouderband kopen. Ik heb nu de strap speciaal voor vrouwen. Die houdt rekening met vrouwelijke rondingen (lees borsten ;)).

Daar in de buurt ook gelijk lekker even koffie gedronken en daarna weer verder op 't gemakkie.

Zowel de tomtom als navigon op mijn telefoon leidde ons het laatste gedeelte door de champagnestreek. Prachtige omgeving, lekker het dak open en genieten. Hier ook gestopt op een terras naast een prachtige kerk.

Uiteindelijk kwamen we rond 6 uur aan bij het hotel Le Verger Sous Les Vignes wat uit verschillende gebouwtjes bestaat. Moeilijk uit te leggen, maar wel heel mooi! Onze kamer is fris, schoon en met een lekker bed. Daarnaast zijn er verschillende gemeenschappelijke ruimtes, waaronder een loungegedeelte met grote zitbanken en een dakterras. Daar kan je zelf drinken pakken, wat je dan later bij de receptie doorgeeft en afrekent. Waar maak je dat nog mee!


Uitzicht vanaf het dakterras. Helaas regende het een beetje.

We hebben zonet heerlijk gegeten in het bijbehorende restaurantje. Daar is geen menukaart en dus geen keuze. Dus maar afwachten wat je krijgt. Het was gelukkig heerlijk en met een lekker glaasje rode wijn helemaal af.... Genieten dus!

Morgen wordt het mooi weer en ik zag al veel lavendel struikjes en vlinderstruiken. Dus lekker foto's maken :)).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten